Hoe kunnen lerarenopleiders aankomende leraren in het primair en secundair onderwijs in Nederland en Vlaanderen toerusten voor hun rol als leesbevorderaar? Op vrijdag 29 november organiseren de onderzoeksgroep Taal, Leren, Innoveren van de Universiteit Gent en het LeesbevorderingsLab van de Vrije Universiteit Amsterdam een studiedag over de professionalisering van leraren tot leesbevorderaars. Tijdens de dag zal in worden gegaan op drie centrale vragen:
- Wat vraagt leesbevordering van de competenties, attituden en het gedrag van (aankomende) leraren?
- Wat weten we over hoe die competenties, attituden en gedrag effectief kunnen worden gestimuleerd?
- Welke opdracht ligt er op basis hiervan voor de opleidingen en hoe kunnen zij daaraan vormgeven?
Tickets
Een ticket voor de studiedag kost 25 euro (koffie, thee en lunch inbegrepen). De keynotes in de ochtend zullen op termijn beschikbaar worden gesteld via de LeesCast van Stichting Lezen.
Totaal aantal plekken: 100